Dit jaar koos de organisatie ervoor om de rally te laten doorgaan in de streek van Budapest. Dichter bij de hoofdstad en dus meer potentiële toeschouwers (wij hebben ze niet gevonden). Er werd zelfs even overwogen om een ceremoniële start te laten plaatsvinden in het centrum van Budapest. Dit idee werd echter snel afgevoerd daar het teveel tijd zou in beslag nemen om in en uit de stad te rijden. Het stadje Dabas, op een 50-tal kilometer van de hoofdstad was dus het nieuwe rally centrum. Vorig jaar was het een stoffige bedoening en werd de rally verreden op open terrein. Dit jaar werd er gekozen voor een modderig en bosrijk parkoers.
Op donderdag werden enkele test kilometers gereden en werd de auto goedgekeurd voor het grote werk.
Op vrijdag 27 augustus werd onder een loden zon (+32°C) een 6 km lange proloog gereden om de startplaats van de volgende dag te bepalen. Joost en Steven reden een mooie derde tijd. De toon werd meteen gezet door de concurrentie daar Holowczyc er 13 seconden en Gadasin er 8 seconden minder voor nodig hadden om de 6 km af te malen. Eenmaal terug in het service park gingen de hemelsluizen open en kwam het water met bakken tegelijk uit de lucht. Het parkoers voor de volgende dag ,dat er al vettig bijlag, werd nog eens voorzien van extra water.
Wat een verschil met de dag ervoor. In plaats van 32°C was het op zaterdag amper 16°C en regende het overvloedig. Er stonden 5 specials op het programma, 2 maal 91 km, 1 maal 32 km en 2 maal 6 km. De lange special was omgetoverd tot 1 grote modderpoel. Daar zat nu net het probleem. Het Overdrive team had niet de goede banden in de truck geladen en had geen modderbanden mee. Voor de ploegmaat van Joost, Holowczyc, was het probleem nog groter daar hij als FIA prioritair rijder de ganse rally met de zelfde banden moest afleggen en ze de avond ervoor banden met een kleine groef gekozen hadden. Op de Nissan van Joost werden banden gelegd met een iets diepere groef (rock), iets efficiënter dan die van Holowczyc maar verre van ideaal. De lokale specialisten hadden duidelijk wel de goede banden en duidelijk ook terreinkennis. De beide Nissans Overdrive stranden op de 7de en achtste plaats (Joost) met amper 10 seconden verschil over een afstand van 91 km. Ondertussen had Korda, de lokale held, de leiding genomen gevolgd door de Rus Gadasin. Joost en Steven reden op de korte special een 7de tijd. Het parkoers was ook hier zeer glad. De special van 32km was iets zanderiger en lag er dan ook veel beter bij. Direct kon Joost hier een heel mooie derde tijd neerzetten. Enkel Holowczyc en Gadasin deden beter. Op de service waren er naast de kilo’s modder van de wagen verwijderen geen noemenswaardige problemen.
De toestand van de lange special was er na de eerste doortocht niet op verbeterd toen ze van start gingen van de 2de etappe. Alles verliep naar wens tot na ongeveer 20km de ruitenwissers het begaven. Niet erg in normale omstandigheden, maar in deze apocalyptische omstandigheden broodnodig. Steven dacht dat hij ongeveer een 20-tal keren is moeten uitstappen om de voorruit schoon te vegen met als gevolg het verlies van zeker 20 minuten. Holowczyc verging het nog slechter, hij moest opgegeven na tegen een boom geknald te zijn. Waarschijnlijk het gevolg van de onaangepaste banden. Met het mes tussen de tanden reed Joost de korte special liefst 34 seconden rapper dan in de morgen. Op het einde van de dag stonden ze 10de in het algemeen klassement.
De zondag was het gelukkig terug droog. Het had niet meer geregend gedurende de nacht en het parkoers lag er iets beter bij. Op het menu stonden 3 specials (32km, 91km en 6km). De eerste lag onze mannen blijkbaar goed want ze haalden terug een mooie 4de tijd. De lange special heeft echter terug voor problemen gezorgd. Op een 5-tal km van het einde werd in een scherpe bocht en aan niet meer dan 10 km per uur een boom geraakt. Geen nood, achteruit schakelen en direct weer weg, maximum 10 seconden verloren, niet erg dus, tot er water op de voorruit spoot en er damp van onder de motorkap kwam. De waterslang van de radiator was losgekomen. Het duurde ongeveer een 15-tal minuten om met een noodreparatie de slang terug vast te maken en om water bij te vullen. De schade aan de karosserie veel nog mee en daar hadden ze verder geen last van. Op de laatste special werd nog eens een kanontijd neergezet en daarmee zat de rally erop.
Joost en Steven eindigen deze rally op een 10de plaatse algemeen. Niet slecht gezien de tijd ze verloren. Een top 5 plaats hadden ze zeker verdiend. Wat positief is, is dat ze de moed niet lieten zakken en voor de zesde keer op rij een rally uitrijden.