Na een korte proloog van 5km op vrijdag stonden er op zaterdag 2 zware ritten van respectievelijk 180km en 236km op het programma.
De aanhoudende regen had ervoor gezorgd dat er zeer veel water op het parkoers stond.
Al na 20km hadden Joost en Steven te kampen met problemen met de ruitenwissers. Na door een grote plas water te zijn gereden sloeg één van de ruitenwissers over met als gevolg dat het bedieningsmechanisme blokkeerde. Dit probleem deed zich trouwens ook voor in de Baja van Hongarije. Een noodreparatie zorgde ervoor dat er één ruitenwisser min of meer functioneerde. Steven moest zelfs met een touw de wisser nu en dan terug trekken als hij alweer eens blokkeerde.
Na een viertal keer gestopt te zijn om de ruiten schoon te maken en/of de wissers te herstellen en meer dan 40km afgelegd te hebben aan een traag tempo, slaagden Joost en Steven erin om de aankomst te bereiken. Weliswaar op meer dan 1 uur van de winnaar.
De tweede special was nog natter en gevaarlijker dan de eerste. Het leek dan ook de juiste beslissing om niet meer te starten en er de brui aan te geven.
Positief is wel dat Teamgenoot Holowczyc de wedstrijd won en ook nog eens FIA Baja wereldkampioen werd. Proficiat.