De uitslagen van de Egyptische specials zijn binnen. Zoals verwacht reden onze mannen een sterke wedstrijd. Joost en Jacques reden 2 maal een eerste tijd, en dit met een minimum aan strafpunten. Ze stijgen dan ook naar een 6de plaats algemeen. De “chase car nr 46” deed het uiteraard ook niet slecht. Ze kregen de opdracht om door te rijden en om in te grijpen indien de Porsche zich vast zou rijden. Wat zien we nu op de website van de organisatie? “behind the fourth-best Rene Declercq and Francis Tuthill, who stopped to pull out the Maestro girls at one point” … Anything for the girls, zo blijkt nu. Ze reden dus een 4de en een 6de tijd en stijgen naar een verdienstelijke 12de plaats algemeen. Patrick en Egfried deden dus ook wat overeen gekomen was en hielpen verschillende deelnemers. Desondanks reden ook zij mooie tijden. Een 7de en 4de plaats maakt dat ze met stip naar een 13de plaats algemeen klimmen. En dan Eric en Ben. Deze barmachtige samaritanen hielpen ook heel wat deelnemers maar reden toch een 12de en 8ste tijd. Zij stijgen naar een 19de plaats algemeen. Jammer dat er een special van tussen viel, waarschijnlijk zouden onze teamleden nog meer tijd gewonnen hebben op de concurrentie. Die concurrentie, de top 5, deed het ook al niet slecht. Vooral de Nederlanders, met de BMW 535 (nr 17), doen het verre van slecht. De 33 die tot nu toe aan de leiding stand verloor wat tijd maar niet genoeg om hem nog verder te doen wegzakken. Heel wat deelnemers bleven immers in het zand van de 1ste special steken. De organisatie besliste om niet de volle pot van strafpunten toe te kennen. In plaats van 2 uur straftijd kregen de meesten “maar” 40 minuten aan hun been. Blijkbaar willen ze de competitie er een beetje inhouden. De wedstrijd is nog erg lang.
Lazen jullie dit ook op het gastenboek ? Een valies met een string erin! Typisch iets voor een Toy Boy!
J
Er staan nieuwe fotos online dankzij Nicolas Ampe en ik heb ook enkele nieuwe fotos gepost in de gallerij van Gerard Brown.
Van een insider kregen we ook deze fotos van de “sleeping Beauties”, waarschijnlijk na het wegwerken van wat overbleef van de drank.
Dit konden we lezen op de website van Nr 17 Renger Guliker;
We hebben het (en de verjaardag van Renger) uitgebreidt gevierd met de Vlamingen op de pakeerplaats, die toverde de meest geweldige lekkernijen uit de achterklep van hun Toyota Landcruiser; crackers met tonijn, foie-gras, salami, verse beenham, champagne en bier (de drank moest op, want het mag Saudi-Arabië niet in). Ondertussen hebben we de papierwinkel afgehandeld met de Egyptische douaniers, die wederom motornummers en chassis-nummers moesten controleren. Wederom op zijn Egyptisch, veel gedoe en weinig resultaat. Alleen het overschrijven van het motornummer is al een evenement, want ze zijn niet gewend om ons schrift te schrijven. Daarna moet nog tot driemaal toe een 'baas' de papieren goedkeuren, maar uiteindelijk (ondertussen genietend van de Vlaamse lekkernijen) kwam het goed.
Nr 34 Volvo PV544C Martin Aaldering
Een Belg met een Porsche 911 heeft een heel team gevormd met auto's die zijn spullen meeslepen. Hij is de snelste in het zand en zal wel een beetje stijgen. Wij rijden op plaats 29 en vinden dat wel prima. Ook de 2 e en 3e proef slaan wij over omdat je in het zand niet kunt zien hoeveel 150 meter is zonde Tripmaster. Jose is van de leg en verdrietig omdat ze zo graag wil. Na aankomst in het hotel gaan wij opzoek naar een nieuwe sensor en vinden deze eerst bij de Belgen om vast te stellen dat hij niet past. vervolgens komt er een Engelsman voorbij die zegt dat hij wel de juiste heeft. Ben, een Belgische monteur, is zo aardig om het ding te monteren en we hopen dat hij het volhoud tot Nairobi waar een nieuwe in het hotel ligt als alles goed gaat.