Hugs and kisses. Eergisteren bij aankomst in het bivak staat een Belgische Mercedes ons troosteloos te aanschouwen.
De problemen geraken maar niet opgelost en nu wachten ze op een kamion. Nadat ze eerst enkele uren moesten wachten op onze aankomst in het bivak hebben we Jacques en Joost eens flink vastgepakt en met natte ogen zagen we ze met undere kamion naar Novosibirk vertrekken. We wensen ze veel beterschap.
Inmiddels haspelen we de ene etape na de andere af. Mijn stage mekaniek verloopt volgens Eric zonder problemen hoewel hij me niet veel kans geeft op slagen voor het eindexamen.
We zitten zonder internet en weten van niet veel. Sms is de enige link tsn mij en onze webmaster Bert Callens waarvoor onze beste dank.
Ondertussen staat onze Belgische Datsun op plaats 6. Niet dat dit erg belangrijk is op dit moment want er resteren nog 9000 km waarvan 2000 km snelheidsritten.
De pistes in Mongolië gelijken op een dreef in een of ander Ardennees bos. Aan 60 per uur breekt ge uw hoofd, uw armen en uw benen en zit uw maag waar uw lever dient te zitten.
Nu staan we aan de Russische grens met Mongolië en misschien is het ergste wel voorbij.
De taal lijkt een mengeling van het Duits van Jean Marie Pfaff en het Frans van Freddy Maertens.
Wat missen we ? Een pintje uit de put 19 met een potje nootjes.
Onze wederhelften en uiteraard de kindjes. De mijne zijn al stevig opgegroeid en lastig zijn ze helemaal niet.
De Datsun doet het (totnogtoe) verbazend goed. Weinig problemen behalve dat de zonneklep tegen mijn kl... knieën gevallen is in volle strijd en we midden een rivier zijn stilgevallen met 20 cm water in de auto tot gevolg. Plezant is anders.
In de auto is de sfeer goed, zijn de opmerkingen gepast en worden de (weinige) fouten vergeven.
Onze teammaat Pickering staat aan de leiding en dat is toch al iets ...
Vandaag is de koers geneutraliseerd en leren we Russisch om de tijd te doden aan de grens.
Doe ze de groetjes daar en tot morgen want dan zitten we voor het eerst in 8 dagen in een bed.
Hugs and kisses to Belgium